STANDARD 7
EDUKACJA DZIECI ORAZ OSÓB
BEZBRONNYCH W OCHRONIE SWOICH GRANIC
Edukację dzieci i dorosłych
powinny prowadzić osoby odpowiednio do tego przygotowane. Powinny one obejmować
formację dzieci do reagowania poprzez asertywne zachowanie oraz informowanie
odpowiednich osób dorosłych w sytuacjach, w których są świadkami lub
doświadczają od dorosłych albo innych dzieci jakiejkolwiek krzywdy (fizycznej,
seksualnej, słownej, emocjonalnej itd.), takiej jak np.:
• pozostawianie dzieci bez
opieki;
• okazywanie niechcianej
czułości;
• próby nawiązywania kontaktu
w miejscach odosobnionych;
• epatowanie nagością oraz
zapraszanie, zwłaszcza indywidualnie, do miejsc takich jak np. sauna;
• przekraczanie granic
nienaruszalności cielesnej; zbyt intensywne dążenie do osobistego kontaktu;
infantylne zachowania opiekunów;
• prowokacja i wciąganie w
sytuacje dwuznaczne;
• prezentowanie
nieodpowiednich i wulgarnych treści (zwłaszcza materiałów o charakterze
erotycznym, pornograficznym, obrazujących przemoc lub w inny sposób
przyczyniających się do dyskomfortu);
• nadmierne i indywidualne
obdarowywanie prezentami i inne formy faworyzowania;
• brak empatii i wrażliwości
na potrzeby dzieci;
• proponowanie, używanie
alkoholu lub środków psychoaktywnych itp. lub bycie pod ich wpływem.